A Gaz Volga M-21 1957 1:24 egy olyan autómodell fémből, amely méretarányos kivitelben, nyitható ajtókkal, modellszintű kidolgozással készült a Road Signature Collection sorozat részeként a gyűjtők örömére.
Egy pár fontosabb információ a múltjáról:
Vitathatatlanul a szocialista ipar legkényelmesebb autója. 1956-tól 1970-ig gyártották.
Az átkosban ha már voltál valaki járhattál Volgával,rendőr autóként is láthattuk, illetve használták taxiként. Nem volt kis étvágyú, de hát a luxusnak ára van. Az első széria érdekessége volt a központi zsírzórendszer, amit lábpedállal kellett működtetni.
Természetesen a Volgát is amerikai autóról a Ford Mainline-ről mintázták. A Volga M21 1958-ban a Brüsszeli Világkiállításon fődíjat kapott. Készült jobbkormányos kivitelben is, a belga importőr jóvoltából diesel motorral is forgalomba került. Belgiumba motor nélkül érkeztek az autók és ott kerültek bele a Perkins vagy Rover illetve
később Peugeot erőforrások. 1957-ben még ott volt az elején a nem éppen gyalogosbarát szarvas embléma...
23 centis hasmagasságával földutakon is jól boldogul. 1962 és 1970 között készült az M23 jelű különleges kivitel, a Csajka öt és fél literes V8-asával, 160 lóerővel, mindössze 603 darabos sorozatban - főleg a KGB-nek készült.